Крэдытаванне малога бізнесу ў Белаграпрамбанку: гісторыі поспеху
Ужо шмат гадоў Белаграпрамбанк дапамагае сваім кліентам развіваць бізнес з дапамогай крэдытавання і партнёрскіх праграм. Уладальніца б'юці-цэнтра LifeLazer Кацярына Баркоўская ў мінулым годзе ўзяла крэдыт на куплю лазернага апарата, і сёння яе бізнес паспяхова развіваецца. А ў гаспадыні салона зараз новыя планы.
- Я разумела, што на адкрыццё новай справы сваіх сродкаў у мяне не хопіць, таму шукала фінансаванне. Усё склалася досыць хутка і лёгка - і памяшканне знайшлі ўдалае, і банк з добрым абслугоўваннем і ўмовамі крэдытавання. Я была нацэлена першапачаткова менавіта на Белаграпрамбанк. Што зрабіла? Проста патэлефанавала па кароткім нумары 136, удакладніла, у якое аддзяленне я магу звярнуцца па крэдыт і мне рэкамендавалі цэнтр банкаўскіх паслуг №510 на праспекце Пераможцаў, 91. Я вельмі ўдзячна спецыялістам Рэгіянальнай дырэкцыі па Мінскай вобласці ААТ «Белаграпрамбанк» і асабліва начальніку аддзела па працы з малым і сярэднім бізнесам Наталлі Ракаўчук, якая літаральна з паўслова разумела ўсе мае патрэбы і дапамагла ў пытанні выдзялення крэдыту.
- Пакет дакументаў я рыхтавала сама, - распавядае Кацярына, - але ў банку мне вельмі дапамагалі. Я сама па адукацыі бухгалтар і эканаміст, аднак у працэсе падрыхтоўкі папер з'яўляліся такія пытанні, з якімі я раней не сутыкалася. І тут прыходзілі на дапамогу спецыялісты банка. Я зарэгістравала фірму, статут, аформіла крэдыт, і ўсё за кароткі тэрмін - 3-4 тыдні. Фірма была зарэгістраваная 4 лютага 2020 г. і 13 сакавіка мы ўжо адкрыліся!
У той час мне часта казалі, што я "не пацягну" бізнэс у гэты перыяд. Гэта крыху прыгнятала, але я ўпэўнена рухалася далей. Кліентаў было няшмат, але яны былі. У нас кіпела праца. Мы не зважалі на праблемы. Мы поўнасцю выконвалі і сёння выконваем усе меры бяспекі. За год нават не памяняўся калектыў, усе засталіся і працягваюць працаваць у цэнтры. Я ведала, што зладжуся. Мне настолькі хацелася займацца гэтым бізнэсам, што маё "жадаю" бегла наперадзе мяне, расчышчала дарогу і мне ўсё атрымоўвалася.
- Наогул, я доўга ішла да гэтага, - кажа Кацярына. - Я як бухгалтар-эканаміст люблю гэтую сферу, у мяне вельмі добрая памяць на лічбы. У дзяцінстве я скончыла мастацкую школу, мне заўсёды падабалася творчасць. І сёння я добра ўсё сумяшчаю. Магу выконваць працу адміністратара, зачыняць бухгалтэрыю, працаваць майстрам па макіяжы, сама вяду акаўнт у Інстаграм, пішу тэксты, адказваю на пытанні кліентаў.
Натхненне і сілы Кацярына знаходзіць у кліентах. Асабліва цешыцца, калі яны сыходзяць задаволеныя з цэнтра і вяртаюцца зноў па прыгажосць і зносіны.
- Натхняюць тыя моманты, калі кліенты цікавяцца, тэлефануюць, пішуць, задаюць пытанні. Мы не імкнемся прадаць паслугу, мы заўсёды гаворым - прыйдзіце паспрабуйце. У нас накіраванасць на вынік. І вядома, чым больш задаволеных кліентаў, тым больш жадаецца ўкараняць нешта новае, карыснае. Яшчэ адзін важны момант: перш чым нешта ўкараняць, я гэта спрабую на сабе, правяраю любую касметыку, як яна працуе. Зразумела, што фізіялогія ў кожнага свая, але калі я спрабую на сабе касметыку, я ведаю, што я рэкамендую. Кліенты часта задаюць пытанні, часам вельмі позна могуць пазваніць нават у 24.00. Я заўсёды адкажу, з тэлефонам я неразлучная. У нас ёсць працоўны групавы чат, у якім мы з дзяўчынкамі абмяркоўваем прафесійныя пытанні. Гэта дапамагае аператыўна адказваць кліентам.
Калі здарыліся цяжкасці з прыбыткам з-за пандэміі, банк ухваліў адтэрміноўку плацяжу па крэдыце.
- Надышоў тэрмін выплаты самога крэдыту. Вядома, пакуль я рыхтавала пакет дакументаў, такія рызыкі, як COVID, я не магла прадугледзець, таму перш за ўсё патэлефанавала ў банк, папрасіла адтэрміноўку плацяжу, зрабіўшы акцэнт на тым, што пачалася пандэмія. Банк пайшоў насустрач, даўшы згоду на прадастаўленне адтэрміноўкі па выплаце асноўнага доўгу - і мы выкараскаліся. Апарат акупіўся за 8 месяцаў, калі браць чыстую выручку без якіх-небудзь затрат. Гэта пры тым, што і COVID быў, і летні перыяд, калі назіраецца спад актыўнасці наведванняў. Галоўнае - своечасова агучыць сваю праблему і правільна знайсці падыход да яе вырашэння.
На пытанне - у чым яе жыццёвае крэда, Кацярына адказвае: сумленнасць у адносінах да кліентаў, персаналу, людзям, сумленнасць у працы. Тады ўсё ў жыцці атрымоўваецца лёгка і зладжана.
- А яшчэ трэба ісці і не баяцца. І яшчэ я заўсёды гатова дзяліцца вопытам і ведамі.
У планах Кацярыны развіваць бізнэс далей. Яна ўжо знайшла новае памяшканне і плануе адкрыць яшчэ адзін лазерны цэнтр у спальным раёне Мінска.
- Плануем развіваць сетку салонаў, а таксама пашырыць напрамкі дзейнасці. Жадаю адкрыць ветэрынарную клініку. Вывучаю гэтую тэму і думаю, што зноў звярнуся ў банк. Мой прыклад - станоўчы, рэпутацыя добрая, таму спадзяюся, Белаграпрамбанк зноў акажа мне дапамогу.
Белаграпрамбанк дапамагае бізнэсу фінансаваннем, таксама ў банку дзейнічае інфармацыйная падтрымка стартапаў, прадстаўнікоў малога і сярэдняга бізнесу, функцыянуе сетка коворкінг-прастора для прадпрымальнікаў пачаткоўцаў і кампаній, якія развіваюцца - IGROW. Сёння па краіне такіх цэнтраў налічваецца 43.
Цэнтры прыцягнення IGROW Белаграпрамбанка - гэта прасторы для працы бізнесменаў, правядзення дзелавых сустрэч, навучальных мерапрыемстваў. Для рэзідэнтаў у IGROW створаны ўсе ўмовы для эфектыўнай і плённай работы, тут рэгулярна праводзяцца цікавыя семінары па развіццю бізнесу, мерапрыемствы з удзелам партнёраў банка, якія дзеляцца вопытам паспяховага пабудовы бізнесу і могуць выступіць інвестарамі ўдалай бізнес-ідэі. Словам, фарміруецца спрыяльнае бізнес-асяроддзе, якое станоўчым чынам адаб'ецца на фарміраванні ўласнай справы і паляпшэнні бізнесу.
Уступайце ў супольнасць IGROW у сацыяльных сетках, падпісвайцеся на Telegram-канал https://t.me/igrowby і атрымлівайце пастаянную падтрымку банка - неабходныя практычныя парады і рэцэпты поспеху для запуску і развіцця свайго бізнесу.