Настройки шрифта
По умолчаниюArialTimes New Roman
Межбуквенное расстояние
По умолчаниюБольшоеОгромное
    Інтэрнэт-банкінг
    Час працы Кантакт-цэнтра банка
    • Пн
    • Аў
    • Ср
    • Чц
    • Пт
    • Сб
    • Нд
                                           8:00 - 20:00
    Дадатковыя нумары:

    Правілы лічбавай гігіены для дзяцей і іх бацькоў

    15.03.2022

    Штогод 15 сакавіка ў Беларусі адзначаецца Дзень спажыўца. Паколькі кліенты банка - гэта спажыўцы фінансавых прадуктаў і паслуг, мы вырашылі падрыхтаваць карысную інфармацыю менавіта для гэтага сегмента спажыўцоў і сёння публікуем лайфхакі па бяспецы фінансаў для дарослых і дзяцей.

    Сучасныя дзеці - адны з самых актыўных карыстальнікаў інтэрнэту, гаджэтаў, online-сэрвісаў і прыкладанняў. Многія з іх літаральна "нарадзіліся" са смартфонам у руках. Пры гэтым у іх, у адрозненне ад дзяцей, якія яшчэ 30-40 гадоў таму выраслі ў цалкам афлайнавым свеце і атрымалі ад сваіх бацькоў выразныя інструкцыі па бяспецы: "Чужым дзверы не адчыняй", "Не сядай у машыну да незнаёмцаў" і гэтак далей , часцей за ўсё няма досведу ці разумення, як дзейнічаць у экстрэмальных сітуацыях, звязаных з кіберпагрозамі. Інтэрнэт – складанае і жорсткае асяроддзе, якое не дае скідак на ўзрост.

    Спецыялісты кампаніі Group-IB сумесна з Белаграпрамбанкам падрыхтавалі некалькі правіл лічбавай гігіены для дзяцей і іх бацькоў, якімі мы настойліва раім не грэбаваць:

    Парады для дзіцяці:

    • Не вер абяцанням розыгрышу прызоў, скідак ад блогераў і зорак, бо «бясплатны сыр бывае толькі ў пастцы». Правярай даменнае імя рэсурсу, часцяком ашуканскі сайт адрозніваецца ўсяго адной літарай. Перш чым увесці дадзеныя сваёй банкаўскай карткі ў форму аплаты, вывучы адрас сайта, загуглі яго і правер, калі ён быў створаны. Калі сайту пару месяцаў, хутчэй за ўсё, ён ашуканскі. Давярай толькі афіцыйным сайтам.
    • Не звяртай увагі на рэкламныя банеры і іншую дакучлівую рэкламу, якая паведамляе аб магчымасці лёгка зарабіць. Не пераходзь па спасылках ад незнаёмых людзей у электроннай пошце, мэсэнджэрах і ў сацыяльных сетках. Калі абяцаюць буйную выплату і для яе атрымання трэба "ўсяго толькі аплаціць камісію" - не паддавайся на правакацыю.
    • Трэба быць асцярожным з уваходнай поштай, асабліва з той, якая прыходзіць у святы і непрацоўны час. Любыя просьбы загрузіць ці ўсталяваць файлы павінны расцэньвацца як падазроныя.
    • Ніколі і нідзе не выдавай асабістую інфармацыю і персанальныя дадзеныя аб сабе і сваёй сям'і. Да такой інфармацыі адносяцца: імя, прозвішча, твой узрост і/або дата нараджэння, пашпартныя даныя, нумары тэлефонаў, адрас пражывання, нумар школы, даныя банкаўскіх картак і г.д.
    • Не рабі пакупкі на незнаёмых сайтах – для аплаты ў інтэрнэце завядзі сабе асобную банкаўскую картку з мінімальным балансам або выпусці віртуальную.

    Парады бацькам:

    • Выхоўвайце ў дзецях крытычнае мысленне: перад кожным дзеяннем або рашэннем дзіця павінна задумвацца аб тым, што гэта дзеянне дасць яму, а што іншаму боку.
    • Усталюйце ў тэлефоне дзіцяці забарону на запампоўку платных праграм ці праграм з ненадзейных крыніц. У смартфонах, якія выкарыстоўваюць сістэму Android, гэта можна зрабіць праз Play Market. У iOS можна заблакаваць пакупкі ў iTunes і App Store, а таксама абмежаваць выкарыстанне устаноўленых прыкладанняў.

     

    І яшчэ адзін фінансавы лайфхак.

    Ашуканцы ўсё часцей "разводзяць" інтэрнэт-карыстальнікаў на грошы, выдаючы сябе то за пакупнікоў, то за прадаўцоў на розных гандлёвых пляцоўках і сайтах бясплатных аб'яваў.

    Як распазнаць ашуканца?

    Вось 8 прыкмет, якія павінны вас насцярожыць:

    1. Вельмі выгадная цана на тавар.
    2. Прадавец/пакупнік пад любой падставай спрабуе перавесці перапіску ў месэнджэр (Viber, WhatsApp, Telegram).
    3. Звярніце ўвагу на нумар тэлефона: замежныя нумары - адна з асноўных прыкмет таго, што вы маеце зносіны з ашуканцам.
    4. Прапануйце суразмоўцу стэлефанавацца: махляр часцей пазбягае зносін голасам.
    5. Вам дасылаюць нейкія спасылкі. Часцяком гэта або фішынгавы (падроблены) сайт, або вірус.
    6. Суразмоўца прапануе аформіць аплату праз нейкі сайт, пры гэтым выкарыстоўвае такія выклікалыя давер выразы як "надзейная купля", "бяспечная купля".
    7. Калі вы ўсё ж такі перайшлі па спасылцы, то звернеце ўвагу на пазіцыі, якія прапануецца запоўніць для афармлення пераводу грошай. Пазіцыі "рэшту на картцы", "код-пацверджанне", "асабісты (ідэнтыфікацыйны) нумар пашпарта" - дакладная прыкмета таго, што сайт падроблены.
    8. Фэйкавая служба падтрымкі. Часцей за ўсё падробленая служба падтрымкі "ўключаецца" ў працу, калі, на жаль, чалавек ужо даверыўся махляру і перавёў яму грашовыя сродкі. Служба падтрымкі прапануе вярнуць спісаныя сродкі праз гэты ж падроблены сайт.

    ​​​​​​​ПАМЯТАЙЦЕ! Для пераводу грашовых сродкаў на вашу картку адпраўніку дастаткова ведаць толькі поўны нумар карткі і часам - тэрмін яе дзеяння. Больш нічога. Выкарыстоўвайце для разлікаў у інтэрнэце віртуальную картку. Такая картка выпускаецца хутка і бясплатна ў каналах дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання.

    Будзьце пільныя! Не пераходзіце па падазроных спасылках. Не дайце сябе падмануць. Беражыце сябе і свае зберажэнні.

    Мы выкарыстоўваем Cookie

    Для збору інфармацыі з мэтай паляпшэння працы сайта выкарыстоўваюцца файлы cookie. Вы можаце прыняць або адмовіцца ад выкарыстання кукі-файлаў або наладзіць іх. Націснуўшы «Прыняць усё», Вы даяце згоду на апрацоўку файлаў cookie у адпаведнасці з Рэгламентам у адносінах да апрацоўкі файлаў cookie у ААТ «Белаграпрамбанк».

    Наладзіць