Як прайшла прэс-канферэнцыя з нагоды чарговага этапа Рэспубліканскай конкурснай праграмы «Стартап-марафон» Белаграпрамбанка
21 чэрвеня ў прэс-цэнтры Беларускага тэлеграфнага агенцтва адбылася прэс-канферэнцыя аб правядзенні акселерацыйнага этапа Рэспубліканскай конкурснай праграмы «Стартап-марафон» Белаграпрамбанка для падтрымкі стартап-руху і малога інавацыйнага прадпрымальніцтва ў краіне. У мерапрыемстве прынялі ўдзел прадстаўнікі банка, партнёры і ўдзельнікі конкурсу - заснавальнікі (фаўндэры) стартапаў.
Нагадаем, Конкурсная праграма «Стартап-марафон«, мэта якой - пошук і падтрымка перспектыўных прадпрымальніцкіх ідэй і праектаў, а таксама забеспячэнне іх далейшага суправаджэння, развіцця і ўкаранення ў эканамічнае асяроддзе, стартавала 1 сакавіка бягучага года. Арганізатарам конкурсу выступае Белаграпрамбанк пры падтрымцы Міністэрства эканомікі, Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях, Беларускага інавацыйнага фонду і прадстаўнікоў бізнес-супольнасці.
Галоўны прыз Конкурснай праграмы - 4 гранты па 500 базавых велічынь для пераможцаў у кожнай намінацыі!
Унікальнасць Конкурснай праграмы Белаграпрамбанка ў тым, што стартапы, прадстаўленыя на марафон, праходзяць усе стадыі развіцця. Бяруцца праекты на розных стадыях падрыхтоўкі і з кожным праводзіцца праца па некалькіх этапах - ад адукацыйнага курсу для стартапаў на ўзроўні ідэй, якія назапашваюць неабходныя кампетэнцыі, да фінальнага, прафесійнага этапу афармлення стартапа, калі прэзентуецца канчатковы, гатовы да рэалізацыі прадукт.
Цяпер праводзіцца адукацыйны этап, у рамках якога стартап-каманды, дапушчаныя да ўдзелу ў конкурсе, прапрацоўваюць свае ідэі, рыхтуюць бізнес-план і працуюць з трэкерамі над паляпшэннем свайго праекта, каб у фінале прадставіць на суд экспертаў гатовы бізнес-праект. Пасля заканчэння адукацыйнага этапа будуць адабраны перспектыўныя стартапы, якія змогуць узяць удзел у акселерацыйным этапе, накіраваным на дасягненне фінансавай устойлівасці праекта і падрыхтоўку фінальнай прэзентацыі. Плануецца адабраць каля 20 стартапаў.
Напярэдадні ў прэс-цэнтры БЕЛТА адбылася прэс-канферэнцыя з нагоды анансавання акселерацыйнага этапа «Стартап-марафона». Спікерамі выступілі начальнік Упраўлення развіцця экасістэмы ААТ «Белаграпрамбанк» Дзмітрый Прымак, трэкер Асацыяцыі трэкераў і бізнес-кансультантаў Беларусі Наталля Тымчанка, трэкер Асацыяцыі трэкераў і бізнес-кансультантаў Беларусі Сяргей Нечыпарук, заснавальнік стартапа «Экасістэма Шчаслівая сям'я» Анфіса Янцэвіч, заснавальнік стартапа «It play light» Аляксандр Самусенка.
У час мерапрыемства начальнік Упраўлення развіцця экасістэмы ААТ «Белаграпрамбанк» Дзмітрый Прымак расказаў аб Конкурснай праграме «Стартап-марафон» і падвёў вынікі першага этапа. Ён акцэнтаваў, што жадаючыя прыняць удзел у акселерацыйным этапе Конкурснай праграмы да 8 ліпеня бягучага года могуць прадставіць свае праекты па 4 намінацыях: AgroTech (тэхналогіі ў сельскай гаспадарцы), Creative (лічбавыя тэхналогіі ў медыя, дызайне і культуры і інш.), Fintech ( фінансавыя тэхналогіі, сэрвісы і электронная камерцыя) і TechNet (перадавыя вытворчыя тэхналогіі).
- Дадзены этап - гэта чарговае акно магчымасцяў для прадпрымальнікаў, якія пакуль да нашага конкурсу не падключыліся. Мы набіраем стартапы, якія маюць каманду, прататып прадукта або блізкія да гэтага. Таксама ў гэты этап могуць аўтаматам патрапіць лепшыя каманды з бягучага набору і тыя, хто ўжо прайшоў навучальны блок, - адзначыў Дзмітрый Прымак.
Па словах прадстаўніка банка, мэта конкурсу - даказаць, што бізнес можна вырасціць ад ідэі да прадукту, які ўжо можна прадаваць. «Мы адкрыты для стартапаў рознай накіраванасці, вучым іх назапашваць, сістэматызаваць і манетызаваць праекты», - падкрэсліў спікер.
У Белаграпрамбанку гэта першы вопыт правядзення такіх мерапрыемстваў. Арганізатары праекту пры ім стварэнні зыходзілі з думкі аб тым, што пры генерацыі ўласнага бізнэсу прадпрымальнік можа сутыкнуцца са мноствам падводных камянёў, а таксама тэхнічных тонкасцяў. Асноўная задача «Стартап-марафона» складаецца ў тым, каб даць удзельнікам неабходныя кампетэнцыі і дапамагчы ў пошуку ўласнага шляху ажыццяўлення задуманага.
- Сёння стварыць у свеце імклівага развіцця тэхналогій новы прадукт і вывесці яго на рынак - гэта вельмі адказная і складаная задача. Тут важна не здацца, увесь час ісці наперад, падаць, уставаць і зноў ісці наперад, - адзначае трэкер Асацыяцыі трэкераў і бізнес-кансультантаў Беларусі Сяргей Нечыпарук.
Падчас прэс-канферэнцыі шмат гаварылі аб неабходнасці навучання пачаткоўцаў стартапаў. Так, трэкер Асацыяцыі трэкераў і бізнес-кансультантаў Беларусі Наталля Тымчанка расказала, што існуюць пэўныя методыкі стварэння і развіцця бізнес-праекта, аднак пачынаючым стартапам часта не хапае ведаў у гэтай галіне. Таму па статыстыцы 90% бізнэсаў, якія зачыняюцца яшчэ на пачатковым этапе, гэта якраз тыя, якія не пайшлі па патрэбнай методыцы развіцця.
Словы бізнес-трэкера пацвярджае і распрацоўшчык стартапа «Экасістэма Шчаслівая сям'я» Анфіса Янцэвіч. Праца з бізнес-кансультантамі ёй дапамагла не толькі ўбачыць і прапрацаваць слабыя бакі праекта, але і знайсці новыя напрамкі работы, якія значна палепшаць фінансавы вынік.
Аўтар праекта «It play light» Аляксандр Самусенка расказаў аб карысці «Стартап-марафону» Белаграпрамбанка:
- Мой праект існуе пяць гадоў. Аднак праца з дасведчанымі трэнерамі дапамагла цалкам памяняць уяўленне аб тым, што ты робіш. Тыя веды і інструменты ў галіне маркетынгу, даследаванні рынку, мэтавай аўдыторыі, продажаў і г.д., якія я атрымаў, упэўнены, зробяць мой бізнэс вельмі прыбытковым і дапамогуць зарабіць мільёны.
Такім чынам, Рэспубліканская конкурсная праграма «Стартап-марафон» ААТ «Белаграпрамбанк» набірае абароты. Цяпер да ўдзелу ў акселерацыйным этапе конкурсу запрашаюцца стартапы на стадыі seed (калі ў каманды ёсць ідэя, прататып і, магчыма, першыя кліенты/продажы). Удзел у акселерацыйным этапе пры падтрымцы ментараў дапаможа стартапу ўдасканаліць прадукт і вывесці бізнэс на новы ўзровень. Для ўдзелу неабходна да 8 ліпеня 2022 года на электронную скрыню startup@belapb.by даслаць прэзентацыю стартапа і заяўку на ўдзел.
Фінальным этапам «Стартап-марафона» стане рэспубліканскі «DemoDay», які дасць магчымасць прэзентаваць стартапы перад членамі экспертнай рады, партнёрамі, патэнцыйнымі інвестарамі і атрымаць інвестыцыі.