Настройки шрифта
По умолчаниюArialTimes New Roman
Межбуквенное расстояние
По умолчаниюБольшоеОгромное
    Інтэрнэт-банкінг
    Час працы Кантакт-цэнтра банка
    • Пн
    • Аў
    • Ср
    • Чц
    • Пт
    • Сб
    • Нд
                                           8:00 - 20:00
    Дадатковыя нумары:

    Як развіваецца праект Igrow Белаграпрамбанка – у інтэрв'ю начальніка Кіраўніцтва развіцця экасістэмы банка Дзмітрыя Прымака

    26.01.2021

    У 2019 годзе Белаграпрамбанк стварыў праект Цэнтраў прыцягнення Igrow, які складаецца з сеткі бізнес-хабаў па ўсёй Беларусі. Як ствараліся Цэнтры прыцягнення, як стаць іх рэзідэнтамі і партнёрамі, які яны могуць мець эфект для бізнес-экасістэмы і краіны? Інтэрнэт-партал "Пра бізнес" пагаварыў з кіраўніком праекта Igrow, начальнікам Упраўлення развіцця экасістэмы ААТ "Белаграпрамбанк" Дзмітрыем Прымаком. Сёння публікуемы матэрыял на нашым сайце.

    Для каго працуюць Цэнтры прыцягнення?

    - Першыя Цэнтры прыцягнення былі запушчаныя ў 2019 годзе. Зміцер, раскажыце, навошта яны ствараліся і якія задачы вырашаюць?

    - Пачну з таго, што назва Цэнтраў прыцягнення Igrow у перакладзе з ангельскай азначае "я расту". І гэта не выпадкова. Калі коратка сфармуляваць нашу місію, то Цэнтр прыцягнення - гэта месца, дзе можна адчуць свабоду прадпрымальніцтва, свайго роду месца прадпрымальніцкай сілы. Многія людзі мараць аб свабодзе. Адной з яе формаў з'яўляецца прадпрымальніцтва, дзе ты можаш свабодна выяўляць сябе і раскрываць свой патэнцыял. Нашыя Цэнтры прыцягнення даюць магчымасць выпрабаваць гэта на сабе. Для тых, хто толькі збіраецца заняцца сваім бізнэсам, гэта можна зрабіць у Цэнтрах прыцягнення, так бы мовіць, без адрыву ад асноўнага месца працы. Рэзідэнты могуць скарыстацца паслугамі каворкінгу, наведаць адукацыйныя і нетворкінг-мерапрыемствы, стаць удзельнікамі бізнес-супольнасці, атрымаць экспертную ацэнку сваёй ідэі, бягучага бізнесу і многае іншае.

    - Вы працуеце з прадпрымальнікамі на ўсіх стадыях развіцця або толькі гадуеце пачаткоўцаў?

    - Мы працуем практычна з усімі. Наша мэтавая аўдыторыя - самазанятыя, індывідуальныя прадпрымальнікі, фермеры, мікра-, малы і сярэдні бізнес з ліку як дзеючых, так і патэнцыйных кліентаў банка, фрылансеры, тэхналагічныя кампаніі, уладальнікі бізнес-ідэй, стартапы. Мы таксама актыўна далучаем да працы школьнікаў, студэнтаў, пенсіянераў, асабліва ў рэгіёнах.

    - Першыя Цэнтры прыцягнення вы адкрылі як раз-такі ў рэгіёнах.

    — Так, усё дакладна, у лістападзе 2019 года ў Брэсцкай вобласці ― Драгічыне і Баранавічах, у снежні — у Менску. Драгічын - гэта горад з насельніцтвам 15 тысяч, горад са сваёй дзелавой гісторыяй, дзе шмат самазанятых прадпрымальнікаў, а Баранавічы - цэнтр дзелавой актыўнасці ўжо іншага ўзроўню. Нам было цікава праверыць, як нашая ідэя будзе працаваць на розных маштабах.

    Для каго працуюць Цэнтры прыцягнення?

    - Першыя Цэнтры прыцягнення былі запушчаныя ў 2019 годзе. Зміцер, раскажыце, навошта яны ствараліся і якія задачы вырашаюць?

    - Пачну з таго, што назва Цэнтраў прыцягнення Igrow у перакладзе з ангельскай азначае "я расту". І гэта не выпадкова. Калі коратка сфармуляваць нашу місію, то Цэнтр прыцягнення - гэта месца, дзе можна адчуць свабоду прадпрымальніцтва, свайго роду месца прадпрымальніцкай сілы. Многія людзі мараць аб свабодзе. Адной з яе формаў з'яўляецца прадпрымальніцтва, дзе ты можаш свабодна выяўляць сябе і раскрываць свой патэнцыял. Нашыя Цэнтры прыцягнення даюць магчымасць выпрабаваць гэта на сабе. Для тых, хто толькі збіраецца заняцца сваім бізнэсам, гэта можна зрабіць у Цэнтрах прыцягнення, так бы мовіць, без адрыву ад асноўнага месца працы. Рэзідэнты могуць скарыстацца паслугамі каворкінгу, наведаць адукацыйныя і нетворкінг-мерапрыемствы, стаць удзельнікамі бізнес-супольнасці, атрымаць экспертную ацэнку сваёй ідэі, бягучага бізнесу і многае іншае.

    - Вы працуеце з прадпрымальнікамі на ўсіх стадыях развіцця або толькі гадуеце пачаткоўцаў?

    - Мы працуем практычна з усімі. Наша мэтавая аўдыторыя - самазанятыя, індывідуальныя прадпрымальнікі, фермеры, мікра-, малы і сярэдні бізнес з ліку як дзеючых, так і патэнцыйных кліентаў банка, фрылансеры, тэхналагічныя кампаніі, уладальнікі бізнес-ідэй, стартапы. Мы таксама актыўна далучаем да працы школьнікаў, студэнтаў, пенсіянераў, асабліва ў рэгіёнах.

    - Першыя Цэнтры прыцягнення вы адкрылі як раз-такі ў рэгіёнах.

    — Так, усё дакладна, у лістападзе 2019 года ў Брэсцкай вобласці ― Драгічыне і Баранавічах, у снежні — у Менску. Драгічын - гэта горад з насельніцтвам 15 тысяч, горад са сваёй дзелавой гісторыяй, дзе шмат самазанятых прадпрымальнікаў, а Баранавічы - цэнтр дзелавой актыўнасці ўжо іншага ўзроўню. Нам было цікава праверыць, як нашая ідэя будзе працаваць на розных маштабах.

    У чым экспертыза Цэнтраў прыцягнення?

    - Ці можна казаць, што ваш асноўны фокус - гэта hardware-стартапы?

    - У рамках двух пілотных праектаў у Лідзе і Барысаве - так. Мы бачым попыт, і ён будзе ўзрастаць з боку вытворчых прадпрыемстваў, якія прысутнічаюць у рэгіёнах і зацікаўлены ў павышэнні сваёй прадукцыйнасці, прымяненні робататэхнікі, навучанні спецыялістаў, якія гатовы і ўмеюць працаваць на разумных фабрыках. Але ў цэлым мы гатовы падтрымаць усіх - і кірунак software, і традыцыйны бізнэс.

    - Акрамя прамысловага фокусу, у вас жа ёсць вялізныя кампетэнцыі ў сельскай гаспадарцы.

    - Цалкам дакладна, і мы ад гэтага не адмаўляемся. Хоць аб'ектыўна - доля кліентаў з аграсектара ў кліенцкай базе не перавышае 10%. І з пункту гледжання кліентаў, мы - універсальны банк.

    - Тым не менш вас успрымаюць як банк з акцэнтам на аграсектар. І больш за тое, кірунак agritech зараз расце як у краіне, так і ў свеце.

    - Так, мы бачым, якімі тэмпамі і які аб'ём фінансавання туды прыцягваецца з боку венчурных фондаў. Гэта цікавая галіна, і мы хочам у рамках нашай сеткі рэалізаваць кейсы з прыцягненнем фермераў і ўсіх, хто заняты ў гэтай галіне.

    Чаму я кажу пра фэрмэраў? Таму што яны гнуткія ва ўсім новым. У 2019 годзе мы праводзілі AgriTech-канферэнцыю ў рамках Сусветнага тыдня прадпрымальніцтва. Гэта быў наш першы досвед правядзення такой спецыялізаванай канферэнцыі з акцэнтам на інавацыі, і мы ўбачылі, што ў Беларусі ўжо ёсць свая плеяда фермераў, у тым ліку буйных, якія актыўна выкарыстоўваюць інавацыі - GPS-навігацыю, кропкавыя вымярэнні, тэхналогіі нашых стартапаў сусветнага ўзроўню, такіх як OneSoil.

    Як стварыць працуючую варонку праектаў?

    - Ці правільна я разумею, што, працуючы са стартапамі і з'яўляючыся фінансавай арганізацыяй, вы, дзяржаўны банк, фактычна прыходзьце ў сектар венчурных інвестыцый?

    - Не зусім. Мы жадаем дапамагчы экасістэме венчурнага фінансавання, узяўшы на сябе вызначаныя функцыі.

    - Гэта значыць, вы самі не будзеце станавіцца венчурнымі інвестарамі?

    - Мы зацікаўлены ў замацаванні такіх магчымасцяў на заканадаўчым узроўні і актыўна падтрымліваем усе ініцыятывы бізнес-супольнасці ў гэтым кірунку. Адным з магчымых напрамкаў работы на гэты момант у гэтай сферы мы бачым для сябе цеснае і партнёрскае супрацоўніцтва з Беларускім інавацыйным фондам, індустрыяльным паркам "Вялікі камень", дзе ўжо рэалізуюцца такія праграмы падтрымкі і фінансавання.

    Праблема Беларусі ў тым, што трэба знайсці добрыя праекты - "неаграненыя алмазы". Бо грошы ёсць і ў Беларусі, і на міжнародных рынках.

    Наша задача - забяспечыць магчымасць пошуку такіх праектаў, іх селекцыі, і даць доступ да іх удзельнікам у асобе венчурных і іншых катэгорый інвестараў. А калі бізнэс выходзіць на іншыя этапы развіцця, яны могуць скарыстацца класічным банкаўскім крэдытаваннем, гэта значыць нашымі паслугамі.

    - А ў чым бізнэс для банка ў Цэнтрах прыцягнення?

    - Гэта праца на будучыню. Наш праект арыентаваны перш за ўсё на чалавека. Сваёй працай мы хочам садзейнічаць фарміраванню новага пакалення прадпрымальнікаў, гатовых да сучасных выклікаў і глабальнай канкурэнцыі. Мы іх фармуем ужо з младых пазногцяў і выбудоўваем стратэгію іх развіцця на гады наперад.

    Як стаць ментарам Цэнтраў прыцягнення?

    - У вашай экасістэме прадугледжаны ўдзел ментараў. Ці шмат іх зараз?

    - Цяпер мы фармуем базу ведаў і экспертаў, якія гатовыя разам з банкам дзяліцца сваімі кампетэнцыямі ў інтарэсах мэтавай аўдыторыі. Далей мы плануем пашыраць, сегментаваць і спецыялізаваць гэтую базу. Партнёрская праграма дазваляе прайсці гэты шлях дастаткова хутка, таму што пэўныя пулы такіх ментараў ёсць у нашых партнёраў.

    У многіх з іх ёсць магчымасці прыцягваць крутых ментараў. У прыватнасці, у Лідзе дзякуючы нашаму партнёру адным з ментараў для стартапаў стала Марыя Дзмітрук, ураджэнка Беларусі, заснавальнік кампаніі Prodsmart. Яна занесена ў спіс Forbes 30 under 30.

    - Як стаць вашым ментарам? Думаю, сярод чальцоў нашага Клуба Пра бізнэс ёсць шмат людзей, якія гатовыя далучыцца. Гэта не прафесійныя коучы, а практыкі, якія маглі б падзяліцца сваім досведам. Як патрапіць у ваш пул?

    - Лёгка. Для гэтага можна зьвязацца са мной па пошце.

    - Якія ў вас планы на 2021 год?

    - Мы хочам запусціць усе звёны нашай сеткі - 34 аб'екты - і арганізаваць паўнавартасную і эфектыўную працу. Таксама мы хочам выбудаваць камунікацыі з бізнес-аўдыторыяй, органамі ўлады, праводзіць папулярызацыю ідэі і нашай місіі, пашыраючы пул партнёраў і далучаючы новых удзельнікаў, якія гатовы ў рэгіёне працаваць сумесна.

    Асноўная наша мэта - стварыць аптымальныя ўмовы для арганізацыі бізнесу, прадухіліць адток рабочай сілы з рэгіёнаў у Мінск і за межы краіны, стымуляваць рост бізнесу ў рэгіёнах і па краіне ў цэлым, у тым ліку інавацыйных і тэхналагічных вытворчасцей. Наша мэта - устойлівая і адкрытая экасістэма рэгіянальнай падтрымкі прадпрымальніцтва і інавацый, якая ўкараняе ў сябе паспяховыя практыкі прадпрымальніцтва, аддае свой назапашаны вопыт.

    Мы хочам аказаць падтрымку інфраструктуры, якая ўжо самастойна функцыянуе ў рэгіёне, і ўзмацніць яе. Плануем, што паспяховыя кейсы ў рамках сеткі Цэнтраў прыцягнення мы зможам дастаткова хутка маштабаваць у іншых рэгіёнах. А для гэтага ў нас ёсць інфраструктура, якая дазваляе камунікаваць з кожнай з нашых кропак у рэжыме анлайн у розных фарматах: выдаленым, фармаце калектыўнай працы, абмеркаванні, працы над праектам, прыцягнення экспертаў.

    - А калі казаць аб мэтах на 5 гадоў?

    - Мы хочам падняць на 50% узровень выжывальнасці пачынаючага бізнесу за кошт папярэдняй працы з людзьмі, якія ўваходзяць у бізнес, правільнай яго арганізацыі і падтрымкі на этапе станаўлення. Ставім мэту ў месцах прысутнасці Цэнтраў прыцягнення на 30% павысіць дзелавую актыўнасць у рэгіёнах і колькасць зноў рэгіструецца бізнесу. Мы жадаем зрабіць так, каб кожны другі бізнэсмэн, які стаў на гэты шлях, прынамсі меў 90%-ный шанец на поспех. Мы пакідаем верагоднасць рызыкі, таму што ён заўсёды ёсць, але, ацэньваючы патэнцыял сеткі, лічым, што гэта цалкам дасягальныя паказчыкі.

    Фотаздымкі Дарыі Грашчанкавай, «Про бизнес»

    Мы выкарыстоўваем Cookie

    Для збору інфармацыі з мэтай паляпшэння працы сайта выкарыстоўваюцца файлы cookie. Вы можаце прыняць або адмовіцца ад выкарыстання кукі-файлаў або наладзіць іх. Націснуўшы «Прыняць усё», Вы даяце згоду на апрацоўку файлаў cookie у адпаведнасці з Рэгламентам у дачыненнi да апрацоўкі файлаў cookie у ААТ «Белаграпрамбанк».

    Наладзіць